Dostałem dziś zastępczą OI - wrażenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mmmad
    Classic
    • 2012
    • 33

    Dostałem dziś zastępczą OI - wrażenia

    Zamieszczone przez Biszczu
    te najbardziej mi się podobały :szeroki_usmiech
    popieram. U mnie na parkingu na takich samych stoi Mazda CX 7 :diabelski_usmiech
    Gasolina
  • pawelpap
    Ambiente
    • 2010
    • 182

    #2
    Dostałem dziś zastępczą OI - wrażenia

    Postanowiłem się podzielić emocjami... do tej pory od roku jeżdżę zadbanym egzemplarzem O II , prod. koniec 2004 przebieg 136000 km.. jako że jakieś tydzień temu zarysował mnie jakiś skur.. na parkingu zderzak i klapę oddałem samochód do naprawy do serwisu... jako zastępczy dostałem dosyć nową skodę octavię I 1.6 benzyna 2009 przebieg 41000... no i powiem że komfort jazdy między II a I jest jak dla mnie ogromny !!! , środek 5 lat młodszego samochodu jeśli chodzi o zużycie w OI na korzyść OII, skrzynia biegów porażka... nie wiem czy wrzucam III czy I , wygląd pomijam , no i komfort jazdy , wyciszenie wnętrza.. zdecydowanie OII bije na głowę OI.. ot takie moje spostrzeżenia ... na koniec utwierdziłem się w przekonaniu że dobrze było dołożyć trochę kaski i zakupić starszą OII niż młodszą OI

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      Miałem takie same odczucie kiedy po zakupie O2 na zmianę jeździłem jeszcze swoją O1. W O1 czułem się jak w taczce - ale za to szybkiej taczce :diabelski_usmiech
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Panowie, rozpoczęliście temat- rzekę. Zaraz odezwą się zwolennicy jednej i drugiej Oktawii.
        Ja osobiście mam od 2 lat O1 i nie narzekam na brak komfortu. Jedno co jest na super plus, to niskie ceny części (wręcz bardzo niskie) w stosunku do O2.
        Przez 2 lata eksploatacji wymieniłem tylko łożyska w przodzie(koła).
        Za całość z robocizną dałem 280 zł. Spróbujcie się zmieścić w tej kwocie z O2...
        Jeżdziłem O2 na jazdach próbnych i faktycznie, komfort dużo lepszy i nawet miałem plany na kupno dwójki, ale oferta O1 była jak dla mnie dużo lepsza (dostałem LPG w cenie i dość fajny pakiet wyposażenia, za które w O2 musiałbym dopłacić prawie 10 tysi).
        Tu zwyciężyła chłodna kalkulacja zysków i strat.
        Pozdro.
        Paweł.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          OI to jest ostatnie proste w obsludze i naprawie auto z VAGa. To tak jakby porownac Paska B3 z B5
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • adaś
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2006
            • 876
            • Volkswagen

            #6
            Ja też jak jeździłem tylko O1, to nie narzekałem, ale porównanie z O2 jest miażdzące.
            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

            Komentarz

            • pawelpap
              Ambiente
              • 2010
              • 182

              #7
              Jeśli chodzi o części to zdecydowanie OI bije na głowę OII ale czego nie robi się dla komfortu , do OII relatywnie też są tanie części biorąc pod uwagę inne auta tej klasy

              Komentarz

              • mlac
                Ambiente
                • 2008
                • 200
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Słuchajcie no ale to by była dopiero porażka jakby O2 było wcale nie lepsze od O1 nie sądzicie??
                Ja kupiłem O1 bo tak jak napisali wyżej przeważyła chłodna kalkulacja i LPG za free.

                Powiem tak do frajdy z jazdy to mam motor a Octavia ma być tania w eksploatacji i dużo pomieścić. Nie mam żadnych złudzeń, że w O2 jeździ się lepiej.

                Pozdrawiam wszystkich.
                Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
                Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez mlac
                  Powiem tak do frajdy z jazdy to mam motor a Octavia ma być tania w eksploatacji i dużo pomieścić. Nie mam żadnych złudzeń, że w O2 jeździ się lepiej.
                  Każdy kupuje wg swoich kalkulacji, wyboru pomiędzy kosztami eksploatacji i wyglądem i komfortem jazdy, z że nowe auta są coraz bardziej skomplikowane i drogie w naprawie.
                  Tu nie ma co udowadniać że OII jest tańsza w eksploatacji niż OI bo tak nie jest. Przykładem może być jeden drążek kierowniczy z tylnego zawieszenia w OII który kosztuje prawie tyle co wszystkie gumy i tuleje do całego zawieszenia w OI.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14885
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Ja lubię swoją O1 i dobrze mi się nią jeździ (bo muszę :wink: ). Ale fakt - dla samych wygodnych foteli przednich i lepszego wyciszenia, warto się przesiąść do O2.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • g4cek
                      Rider
                      • 2011
                      • 402

                      #11
                      jak by ktoś myślał o komforcie a nie o cenach części to byś sobie francuskie auto kupił a nie octavie II kto tu mówi o komforcie to samo można powiedzieć o niezawodności. Miałem lagune z 2003r wygodne i komfortowe auto ale miałem 3 letni egzemplarz do którego w rok czasu dołożyłem 6 tyś za naprawy z częściami (nie robiłem wtrysków turba ani dwumasy)

                      Komentarz

                      • setunia
                        Drive
                        • 2011
                        • 51

                        #12
                        Noo z tym komfortem francuzów to nie tak do końca prawda. W Scenicu po godzinie jazdy bolały mnie kompletne plecy i obydwa półdupki :grrr . Octawia - 5h za kółkiem z przerwą na śniadanie i wyszedłem po trasie jak po dobrze przespanej nocy - rewelacja. Co do OI nie wypowiadam się bo jeździłem tylko jako pasażer na krótkich odcinkach. Komfort był zadowalający, natomiast nawet jako pasażer z przodu miejsca miałem deko mało.
                        Było:
                        126p 1980
                        Polonez Caro 1,5GLE 1991
                        Fiat Uno 1,4 1995
                        Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
                        Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
                        Toyota Camry 3,0GX V6 1992
                        Renault Scenic 1,9 dTi 2000
                        Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)

                        Jest:
                        Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
                        Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)

                        Komentarz

                        • piotrek_os
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8160
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez setunia
                          Co do OI nie wypowiadam się bo jeździłem tylko jako pasażer na krótkich odcinkach. Komfort był zadowalający, natomiast nawet jako pasażer z przodu miejsca miałem deko mało.
                          z tyłu to juz jest tragedia......w 01
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #14
                            pawelpap, to ja miałem podobne wrażenie jak Ty między OI i OII, jak chwile jechałem OII kombi przesiadając się z mojego SI. Może technologicznie to młodsze auto ,ale gorzej wyciszone i generalnie jakoś tak gorzej mi się tym jechało. Co nie znaczy, że złe oczywiście

                            Komentarz

                            • BADYL
                              RS
                              • 2011
                              • 2396
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              swoją drogą...ciekawe jak wypadać będzię OII do nowej OIII, która z tego co się orientuję wyjdzie chyba w 2012?
                              nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                              Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                              Komentarz

                              • gambit
                                Drive
                                • 2011
                                • 54
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez setunia
                                Noo z tym komfortem francuzów to nie tak do końca prawda. W Scenicu po godzinie jazdy bolały mnie kompletne plecy i obydwa półdupki :grrr . Octawia - 5h za kółkiem z przerwą na śniadanie i wyszedłem po trasie jak po dobrze przespanej nocy - rewelacja. Co do OI nie wypowiadam się bo jeździłem tylko jako pasażer na krótkich odcinkach. Komfort był zadowalający, natomiast nawet jako pasażer z przodu miejsca miałem deko mało.
                                Racja, jeżdżę nową OII (tour) i jestem bardzo zadowolony, ale w xsarze było chyba wygodniej, na wszystkich siedzeniach, a zwłaszcza z tyłu. Co do scenica. Jak jeździłem francuzami, to zawsze mnie dziwiło, że w bardzo podobnych autach (megane- xsara; scenic-picasso) citroen bije na głowę renówki jesli chodzi o komfort wnętrza.

                                Komentarz

                                • pawelpap
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 182

                                  #17
                                  No ja jak ostatnio jechałem ze znajomym scenikiem to z tyłu wydawało mi się że na deskach jadę , często słyszę o "płynięciu" citroenem c5 ale jakaś nigdy nie było mi dane się przejechać

                                  Komentarz

                                  • daneczek76
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 3642
                                    • Toyota

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    OI to jest ostatnie proste w obsludze i naprawie auto z VAGa. To tak jakby porownac Paska B3 z B5
                                    to święte słowa ja przesiadając się z Golfa MKII zobaczyłem tak samo proste zawieszenie bez komplikacji i byłem szczęśliwy.
                                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                    Komentarz

                                    • zepter00
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2304

                                      #19
                                      Z tym, że Octavią I jeździ się jak taczką, zgodzić się nie mogę. Octavia I ma miękko zestrojone zawieszenie z myślą o drogach kiepskiej jakości. ) OII prowadzi się pewniej (ze względu na tylne zawieszenie wielowahaczowe i trochę twardszą charakterystykę) ale jednocześnie jest ono przyczyną częstego ząbkowania tylnych opon i konieczności ustawiania geometrii. Koszty serwisowania (tak zawieszenia jak i wszystkiego innego) też są o wiele wyższe w OII. OII ze względu na większy rozstaw osi ma więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. W moim przypadku to nie ma znaczenia, ponieważ i tak jeżdżę głównie sam lub z dziewczyną. O1 góruje ekonomiką i niezawodnością (w pierwszej połowie lat 90 tych, kiedy projektowano O1 mniejszy głos w projektowaniu mieli księgowi, bardziej stawiano na wytrzymałość i trwałość.) np nie słyszałem by O1 miała kłopoty z uszczelkami drzwi. Tak samo koszt wymiany żarówek H4 (o wiele tańsze niż H7) Te z oryginalnego montażu wytrzymały 6 lat i pewnie dalej by świeciły, gdybym ich w końcu nie wywalił i nie kupił świeżych, jaśniej świecących. OII wygrywa w kategoriach łatwość prowadzenia, przestronność i ogólna nowoczesność. Również bezpieczeństwo w OII jest na wyższym poziomie, co nie oznacza, że w O1 jest jakoś tragicznie, po prostu auta dzieli ponad 10 lat rozwoju techniki i np w O1 nie były dostępne kurtyny :?

                                      Wracając do ekonomiki eksploatacji to jakiś czas temu w nielubianym przez nas z pewnych względów "Auto Świcie" było porównanie najbardziej ekonomicznych aut. Co wygrało? O1 z silnikiem TDI koszt przejechania km (koszty paliwa, części, serwisu i ubezpieczenia) to jakieś (o ile mnie skleroza nie myli) 32-33 grosze/km, następne w kolejności były japońskie maluchy typu Yaris i spółka z benzynowymi silnikami 1-1,3l. Komfort, przestronność, osiągi są nie do porównania w tych samochodach.
                                      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                      Komentarz

                                      • pawelpap
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 182

                                        #20
                                        No odebrałem dziś swoją niunie , od razu oko się cieszy jak nie widać zarysowań ... mogę teraz napisać że jak narazie naprawa z AC Aviva przebiegła szybko, sprawnie i bez problemów... obym więcej nie musiał korzystać , jak zobaczyłem ile spaliła mi ta o1 1.6 benzyna to się za głowę złapałem ... nie wiem czy nie umiem nią jeździć czy jakaś rozregulowana jest ale spaliła mi 9 litrów benzyny na 55 km.... jazda no stop po miescie ale bez przesady... Aha i jeszcze pytanie może ktoś tak miał... bo strasznie rzuca się w oczy jedna lampa tylnia nówka a druga już starszawa... da radę jakaś tą starszą zregenerować aby był mniejszy kontrast ?

                                        Komentarz

                                        • zepter00
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2304

                                          #21
                                          Nie wydaje mi się... załóż drugą nową i po kłopocie...albo olej to jeśli ci bardzo nie przeszkadza. :?
                                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                          Komentarz

                                          • tom.tom
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 296

                                            #22
                                            Ja przesiadam się z firmowego, wypasionego Passata B6 1.9 TDI do mojej OI z 1.6 LPG i... co ? I nie jest aż tak źle )) Faktycznie - początkowo jest pierwsze wrażenie, jakbym się przesiadł z wygodnego auta na ciagnik. Ale są też zalety Octavki: jest mała, zgrabna, zaraz zaczynam szaleć przy parkowaniu czy jeździe po miescie w ciasnych ulicach. Nie ma poczucia "auta - krowy", jak w przypadku Passata. Przy umiarkowanych prędkosciach powiedzmy do 90 km/h Octavia nie jest wcale taka głośna (benzyna jednak swoje robi), natomiast Passat huczy i pyrka tym swoim 1.9 cały czas. Przewaga Passata to zdecydowanie płynna jazda po trasie - spalanie rzędu 5,5 L na 100 - mogę jechać spokojnie 1200 - 1400 km na baku (tankowanie pod korek z czekaniem aż piana opadnie), a koszty tylko nieco wyższe, niż 1.6 LPG. Miejsca z tyłu duuużo wiecej, ale za to wszystko w środku strzela, pyka, trzeszczy jak w stodole - auto ma już 225 tys. nalatane.

                                            Ale jest jedna zdecydowana przewaga Octavki: dostęp do bagażnika w wersji Liftback - idzie do góry cała tylna szyba, wszystkie wózki i inne pakunki wyciąga się od góry, nie trzeba wyciągać całego bagażnika, żeby dostać się na tył. Jest o niebo lepiej, niż w kombiku. Dlatego mając wybór kupiłem liftbacka - jest bardziel funkcjonalny od kombi. Spokojnie woziłem nim lodówkę, kuchenkę, a na codzień nie wożę powietrza niepotrzebnie.

                                            Druga przewaga Octavki to koszty części - są po prostu śmiesznie niskie. Mało jest takich aut na rynku, do których są tak tanie części.

                                            Oba auta natomiast idą jak czołgi - szczególnie w zimie. Jednym i drugim mozna walić w zaspy robiac sobie na szybko miejsce do parkowania.

                                            Nie mam doświadczenia z Octavka II niestety.

                                            tom
                                            Pozdrawiam tom_tom

                                            Komentarz

                                            • radekgw
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1182

                                              #23
                                              Zamieszczone przez pawelpap
                                              No ja jak ostatnio jechałem ze znajomym scenikiem to z tyłu wydawało mi się że na deskach jadę , często słyszę o "płynięciu" citroenem c5 ale jakaś nigdy nie było mi dane się przejechać
                                              jechalem jedna c5 i na prawde fajnie sie plynelo, mysle ze masa tutaj tez ma znaczenie, ale jechalem tez druga c5, ale akurat walilo w niej tak ze czulem sie w swojej bardziej komfortowo , takze duzo tez zalezy czy ktos dba czy poprostu jezdzi i zalewa
                                              Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                              Komentarz

                                              • Skfarek
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 4795
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez zepter00
                                                Również bezpieczeństwo w OII jest na wyższym poziomie, co nie oznacza, że w O1 jest jakoś tragicznie, po prostu auta dzieli ponad 10 lat rozwoju techniki i np w O1 nie były dostępne kurtyny
                                                dokładnie - dodam tylko że O1 po lifcie miała 4 gwiazdki w czołowym teście NCAP.
                                                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                                Komentarz

                                                • t_kucyk
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 147
                                                  • Volkswagen

                                                  #25
                                                  Re: Dostałem dziś zastępczą OI - wrażenia

                                                  Zamieszczone przez pawelpap
                                                  Postanowiłem się podzielić emocjami...
                                                  W porównaniu z S1 O1 wypada okrutnie blado pod każdym względem poza kategorią kosztów eksploatacji - tutaj O1 bryluje :-)

                                                  Dystans między O1 a O2 nie jest taki duży - więcej miejsca z tyłu 02, lepsze prowadzenie O2.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...